Värsta rusningen!

Shit vad mycket vi har gjort idag. Har inte varit hemma på hela dagen förens nu! Ujj..
 Började med att vi åkte till soc och erkände faderskapet på den lille i magen. Sen åkte vi till affären och köpte torrfoder till missarna, sen åkte vi hem och gav dom det. Sen åkte vi upp till dalaberg, dit barnmorskan hade flyttat. Alla värden var bra idag med, hon gissade för första gången på att det var en liten kille i magen, hehe. Vi får väl se när den behagar att kika ut. Här kommer värdena i alla fall:
SF - 33 (äntligen sjunkit lite)
BT - 110/65
Glukos - 6,3
HB - 116 (sakta men säkert uppåt!)
Hjärtljud - 137

Jaja, efter detta åkte vi hem och försökte få liv i min lillasyster igen eftersom vi skulle till Göteborg, men hon vägrade, så vi åkte. Första stoppet var ikea, där åt vi lunch (jag åt köttbullar och potatis och Jesper åt helstekt kotlett med bea-sås och pommes). Sen shoppade vi lite, hihi! Det blev några lådor som jag ska ha lite bebissaker/kläder i, dregellappar, 3 fina små tavlor som jag ska hänga ovanför spjälsängen, 1 set sängkläder, 3 madrassskydd, lite fotoramar, 1 fotobård att hänga på väggen, en torkställning till tvätten, 4 frysburkar och lite batterier. Tror det var allt, haha. Så nu hoppas/väntar jag bara på att spjälsängen ska komma hem någon gång. Tjat tjat tjat!

Efter ikea åkte vi till terräng, en butik som tidigare hette militaryshop, så ni förstår säkert vad det är för butik. Finns i alla fall massa militärsaker och kläder och sånt där. Lite väl dyrt men dom har sköna tröjor. Dock orkade jag inte köpa någon, antingen blir den väl för stor (efter bebis) eller så blir den för liten (innan bebis kommer) så jag struntade i det. Efter det så åkte vi till kvibergs överskottshandel eller nått sånt hette det. Gjorde bara att Jesper började tjöta ÄNNU mer efter en volvo valp, suck. Men jag har sagt det, när han kan ge mig en valp som jag vill ha så kan han få sin! Inte före! Fan vilken taskig flickvän han har, eller hur? Det enda som verkligen köptes där var 2 stycken "medic-bindlar" och varsin dricka till mig och gubben. Sen åkte vi till nått annat ställe mitt i gammla stan i Göteborg. Skumt område måste jag säga. Men där hittade dom inte det dom skulle ha, så vi skjutsade hem Jensen och sen hade vi tänkt åka hem.

MEN vi åkte aldrig hem, vi åkte till Trollhättan. Jag vet, jag får knäppa idéer ibland. Fick för mig att vi skulle tvätta bilen, så bli inte förvånade om det regnar imorrn! I alla fall så tvättade vi bilen, sen åkte vi till MAX där vi träffade några kompisar. Satt och käkade och tjötade i typ 2 timmar. Väldigt trevligt dock! Mätta och belåtna åkte vi sedan hem. Glömde bort att handla och jag har ingen bil imorrn. Får sitta och gråta en skvätt. Haha!

Man han bli lite orolig i bilen påväg hem från Göteborg, fick en massa sammandragningar som kom var 8:de minut och varade i typ 1 minut. Men det var ju inga sammandragningar som gjorde ont så jag tänkte inte så mycket mer på det, och nu har det ju lugnat ner sig igen. Blev nog bara för mycket på en gång.

Just det ja, innan vi åkte till terräng så åkte vi även förbi net on net, dom hade inte "min" kamera i lager så jag kunde inte visa Jesper, *gråter lite till*.

Men nu ska jag se avsnittet av barnmorskorna som jag missade idag. Tur att web-tv finns.
Ha en bra dag..en annan är HELT slut i hela kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0