Vad ska jag göra då???

Jag vet varken ut eller in just nu. När jag tänker efter så är det faktiskt jag som gör allt här hemma. Jag FÖRSÖKER orka städa, tvätta, laga mat och vara glad och trevlig sammtidigt och jag ber aldrig om nått. Jag brukar inte ens säga till om kattlådan eftersom att jag inte får greja i den. Men det gör han så snäll så det vill jag inte klaga på! Men allt annat då. Jag går ju hemma av en orsak liksom. Jag går inte hemma för att jag VILL. Hade jag fått välja hade jag valt - inget ont och jobbat. Men nu fick jag inte välja och fick - ont och sluta jobba. Men det kanske inte räknas...? Är så fruktansvärt less på graviditeten nu och jag hade bara velat ligga stilla och ta det lugnt inför förlossningen. Kanske läsa en bok. Men det känns som att jag inte hinner. Jag måste göra det och det och det. Usch. Jag vill inte klaga, finns dom som har det värre. Men vi är faktiskt två. Två som stökar ner och två som BORDE städa och hjälpas åt. Men nu är vi två som stökar ner och EN som försöker städa så gott det går. Måste nog prata lite med gubben idag..vill inte vara nån tjötkärring..jag älskar ju min pluttesnutt.

Nu måste jag gå och vika ihop den torra tvätten, hänga upp den blöta coh sen ska jag göra ännu ett försök att få till sovrummet. *pust*

Kommentarer
Postat av: Anki

Nu får du faktiskt ta o lugna ner dig, det e inte bra så som du håller på med, du kommer inte ha nå krafter under förlossningen om du ska hålla på som du gör...nu tar du karl i örat o säger det åt han annars kommer jag o gör det hahaha....ne men allvarligt, du ska ta det lugnt o samla krafter o äta mycket proteiner nu, du ska ju snart in o ha bebis ju....

2008-05-15 @ 21:39:52
URL: http://mammaanki.blogg.se/?c=1206109997
Postat av: Elin

Det där låter verkligen inte bra. Han borde ta mer hänsyn till dig faktiskt. Jag är i samma situation fast inte gravid. Jag får också plocka, städa tvätta och allt. Men okej jag har ju inget jobb så jag kan ju inte betala hyran, så det gör han. Helt okej för mig att städa och så men när man inte får någon uppskattning (okej det har blivit bättre) och han tar det som en självklarhet att jag ska göra allt för han betalar hyran så blir jag förbannad! Det tär som fan på en, Så jag förstår fullt ut att du har det extra kämpigt. Tänker på dig/ elaaine.blogg.se

2008-05-15 @ 21:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0