Uddevalla - En charmig stad!

Jag har många gånger funderat på vad jag egentligen gör i Uddevalla, om man nu bortser från Jesper då. Men jag har kommit fram till att Uddevalla är allt en charmig stad som faller mig i smaken ypperligt! Man behöver bara gå/ åka ett varv runt stan för att upptäcka att den faktiskt är ganska charmig. Alla gamla hus, alla fina grönområden och alla uteserveringar som alltid är knökfulla med folk. Nu pratar jag sommartid. Vintertid är den som vilken annan stad som hellst, lika död, grå och tråkig. Men jag trivs som fisken i vattnet faktiskt. Skulle rekomendera alla att flytta hit! Jag menar, det är nära till ALLT! Vill man åka till Liseberg så ligger det ca. 30-50 minuter söderut, beror på hur fort man kör. Vi har ett stort köpcentrum bara 10 minuter från stan. Vi har nära till Smögen om man vill komma till den "riktiga" västkusten. Men om man bara vill bada i saltvatten så har vi 5 minuter till stranden. Vi har relativt nära till Skara sommarland. Det är hur bra som hellst. Och hade man hellre velat bo lite ute på landet så har vi fan nära dit med. Man behöver inte åka långt för att komma "ut på landet". Me like Uddevalla!

Jaja nog om kära lilla Uddevalla. Idag kommer min snutteplutt hem. ÄNTLIGEN!! Jag har saknat han ju. Jag är ruskigt kramsjuk. Men han lär väl vara trött när han kommer hem. Men han är ju ledig imorrn med, så han ska allt få umgås med mig nu, hihi. Jag hade gärna gått ut och käkat ikväll, men det vet jag inte om han orkar. Jag får väl höra med han när han ringer eller när han kommer hem. Frågan är bara VART man ska äta på en söndag? Harrys är stängt och jag tror att Butlers är stängt. Kanske bara kinamaten som har öppet, men det är jag inte speciellt sugen på. Jaja vi får väl se vad vi kan hitta på.

Igår var det dött i alla fall. Knappt nått folk ute på stan. Men dom flesta hade väl åkt upp till dalsland, Mellerud närmare bestämt. Det var cruising där uppe. Jag orkade då inte följa med/åka upp. Så jäkla trögt. Bara en massa fulla och odrägliga raggare, nej tack!

Jaa, nää nu får det nog bli lite lunch för min del tror jag. Ska koka lite makaroner och steka några bullar.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0