Nikon D40 och mitt livs historia, eller nått..

Nu har jag bestämt mig och Jesperplutten har ingenting att säga till om! När skattepengarna kommer så SKA jag köpa mig en riktig kamera! Har i alla fall bestämt mig för en Nikon D40. Känns som ett självklart val när man ska gå från kompaktkamera till systemkamera. Den har svenska menyer och den är tydligen kanske lätt att lära sig. Har läst massa recensioner och kommentarer om den, så den verkar helt klart bäst för mig. Har länge tjötat om att jag vill ha en systemkamera så nu ska jag bannemig köpa en när jag väl får råd med såpass stora utgifter på en gång, hehe. Blir att börja med det objektivet som följer med sen får man väl avancera sig senare, bra början i alla fall. Det finns ju proffsfotografer som kan allt och kanske skulle säga åt mig att köpa en dyrare och bättre kamera men det vill jag inte. Jag är amatör och ska precis till att lära mig, känns som ett toppenval i alla fall! Såhär ser skönheten ut:


image8

Snacka om att jag längtar tills dom där jäkla pengarna kommer!! *gnider händerna*

Det blev förövrigt inget vettigt sagt mellan mig och gubben. Han var så mysig och trött när han kom hem från jobbet så jag kunde bara inte börja gnälla. Han har fått några pikar men jag kunde inte med mer. Han klev ju ändå upp 02.30 och kom hem..hmm..ganska sent, kommer inte ihåg tiden. Och imorrn kommer jag nog inte kunna gnälla heller då vi ska på "möte" klockan 18 i trollhättan. Jaja, det kommer när det kommer. Tills vidare får jag göra det jag orkar helt enkelt. Tvätta när jag orkar, städa när jag orkar och laga mat när jag orkar. Det värsta med maten blir ju att då blir det hemkörning eller äta ute som gäller, fet blir man och nyttigt är det inte. Idag blev det en kycklingrulle med vitlök och kebabsås..mumma men dumt. Det förde något gott med sig att jag har försökt greja hela dagen idag, jag är svintrött nu och ska snart sova! Kanske jag inte är vaken klockan 3 inatt, hihi.

Tror seriöst att det är något illa som håller på att hända mina revben. Har sjuuuuukt ont nu. Kan knappt sitta rakt utan böjer gärna överkroppen, omedvetet dock. Sen när jag sträcker på mig gör det så jäkla ont att jag nästan tappar luften. Är det så att bebis har sparkat i revbenet så det blivit en spricka? Eller håller jag på att få en inflamation? Jag får fråga barnmorskan på onsdag när jag ska dit, om det inte har blivit värre, för då får jag nog ringa någon.

Hupp hupp, full fart ska det då vara hela helgen, men det är något jag tycker är roligt och njuter av i alla fall. Det innebär alltså inget städ/tvätt och sånt. Imorrn är det "möte" som sagt och sen är det race, får dock se om vi orkar åka dit, snillar som fixar. På lördag ska Jesper iväg till Bockaby och spela och då kanske jag ska åka till lysekil en sväng, om jag har någon bil det vill säga. På kvällen ska vi umgås med några kompisar. På söndag är det grillning hos Niklas och Susanne, väldigt trevligt måste jag säga!

Kan även tillägga (JAG VET ATT VI ÄR TIDIGT UTE!) att vi har valt vilka som ska vara gudföräldrar till våran lille bebis i magen. Vi kände att vi ville fråga i tid så att dom fick fundera och disskutera om det är något dom skulle vilja göra. Och det ville dom! Skönt att ha det klart! Niklas och Suss kommer nog bli bra gudföräldrar tror jag. Nu kommer ju inte dopet vara dagen efter bebisen kommer, men ändå. Tack ska ni ha i alla fall för att ni ville.

Jaa, detta inlägget blev närmare en roman än ett inlägg, haha! Men jag kommer på saker som jag vill skriva hela tiden! Hahaha! Men nu får det vara slutskriver för idag i alla fall.
Ha det bra tills jag skriver igen..värsta mobbingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0