Inredning och sömnproblem

Usch vad jag önskar att jag ägde typ 3 miljoner kronor. Det skulle räcka. Då skulle jag köpa ett hus som jag har tittat ut, kostar ca. 1,7 miljoner, sen skulle jag börja inreda! Skulle nog köpa det mesta nytt faktiskt. Nytt köksbord, ny soffa eller i alla fall en till soffa, nytt tv-bord, nya mattor och nya gardiner och prydnadssaker överallt typ. Vet precis hur jag vill ha det, men det kommer aldrig hända känns det som. Och så skulle jag vilja ha ett barnrum att inreda med. Har blivit så inspirerad av flera som har visat upp bilder och sånt på sina hem. Jag vill också dekorera och inreda! Men nu blir väl första projektet att komma iordning i denna lägenheten. För vi har näst intill bestämt oss att bo här ett tag, kanske 1 år eller 2 och sen kolla om vi kanske har råd att köpa ett hus. Inte nu ett hus för 2 miljoner, men ett lagom stort hus kanske en bit ut på landet. Vi får väl se hur det blir. Skulle vara mysigt i alla fall. Kanske jag kan skaffa en vovvsing och så få släppa ut katterna i det fria, hade varit toppen! Jaja, drömma kan man ju göra i alla fall. Har förövrigt hittat ett vardagsrumsbord på ikea som jag gärna skulle vilja ha. Vi har ett glasbord nu och jag hatar det!! Det är jättefint och så, men det blir så fort kladdigt! Uscha! Nä jag ska aldrig mer ha ett glasbord. Men detta skulle jag vilja ha:


Skulle passa perfekt ihop med våran soffa med! Och så får man olika hyllplan, kan vara bra för att sätta undan lite saker. Typ tidningar och tv-kontroller och sånt. Kanske det blir en och annan leksak som hamnar i dessa utrymmen med, haha! Säkerligen!

Jag har en undran. Jag är svintrött verkligen! Klockan är nu ca. 02.15 och jag kan inte sova. Jag lade mig i sängen sammtidigt som gubben, ca. 23.00 och låg där fram till ca. 01.00 utan att kunna somna. Varför? Jag är ju som sagt väldigt väldigt trött, men jag bara vred och vände på mig. Och nu börjar jag få huvudvärk också. Funderar på att lägga mig på soffan och glo lite tv, kanske jag kan somna där ett tag. Risken är väl den att jag kommer sova bort hela morgondagen istället, suck! Jag blir inte klok på mig själv och vad som händer i min kropp. Jag borde ju sova!! Passa på att sova innan bebisen kommer, för sen lär det ju inte bli mycket sovande..men icket..min kropp vill inte lyssna..

Imorrn ska jag i alla fall försöka städa undan lite. Kanske få undan lite kartonger och så. Har ju fortfarande inte skruvat upp spjälsängen och jag har fortfarande inte börjat packa BB-väskan som jag planerat väldigt länge. Jag är kass på förberedelser har jag kommit fram till. Jag är en sistaminutenmänniska. På gott och ont kanske. Jag ÄLSKAR impulsgrejer som att åka på semestrar och sånt, det vill jag inte planera för då blir det oftast bara strul. Men när det gäller förberedelser inför förlossning och bebis med allt vad det innebär så hade jag faktiskt önskat att jag kunde vara med planerare. Men men, jag får väl ta dagarna som dom kommer helt enkelt, för göra saker när jag orkar.

Gud detta blev en hel uppsats..inte bra..ingen orkar ju läsa då..Äsch! Jag skriver väl bara för min skull ändå, jag har ju ingen att prata med vid den här tiden på dygnet..
Men nu får det bli lite tv i alla fall.
Jag skriver igen när jag vaknar..garanterat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0