Bra början i alla fall..

Ja dagen började ju ganska bra i alla fall. Solen sken och det var varmt och fint. Men nu har solen försvunnit bakom en massa stora och tunga regnmoln, så nu dröjer det inte länge innan det vräker ner, tror inte det i alla fall.

Var hos barnmorskan idag igen. Bebis var riktigt förbannad när hon skulle lyssna på hjärtljuden, haha! Sprattlade som värsta fisken och hade hjärtljud höga som..jaa..190 var dom uppe i. Men barnmorskan lade handen på min mage och då lugnade bebisen sig lite så hjärtljuden gick ner till 155 ungefär. Annars såg väl mina värden ganska bra ut tror jag.
BT: 100/50
HB: 113 (trots att jag knappt ätit något järntillskott)
Blodsocker: Vet ej, hon sa inget och jag frågade inte
Vikt: +14kg
Hjärtljud: 155
Barnmorskan trodde även att jag börjar få en inflamation i revbenen när jag berättade om mina besvär, lagom kul, men jag klarar mig utan smärtstillande än så länge. Bebisen låg med huvudet neråt nu, men fortfarande ruckbar och väldigt högt upp. Huvudet ligger fortfarande ovanför blygdbenet. Så det blir nog ingen bebis än på ett bra tag. Men hon tyckte att jag skulle vara extra vaksam på var bebis sparkar nu med eftersom att den fortfarande kan flytta på sig, så att den inte helt plötsligt vänt sig med rumpan ner, för då skulle jag vara tvungen att ringa. Jaja, vi får väl se, man får känna efter lite.
 Föräldrakursen börjar den 28 maj och den skulle hålla på 4 gånger, så vi får väl se om jag hinner gå alla, vilket jag är nästan helt säker på att vi hinner, eller om jag kommer missa någon för att bebisn känner för att komma.

Nåväl, nog om babysnack! Nu har jag bestämt mig för att jag ska byta bloggsida. Jag ska bygga en egen hemsida med gubbens hjälp. För då ska jag ha fotoalbum och blogg på samma sida! Känns lite bättre att ha det så faktiskt. Men vi får väl se när den "hemsidan" kommer upp. Ska ju orka börja greja med.

Nu ska jag glo lite tv!
Kanske hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0