Ikea :D

Dagen började lite segt med att kliva upp ur sängen. Satte oss och pratade lite om när vi skulle åka, sen klädde vi på oss och åkte för att hämta jobbarkompisens skåpbil som vi skulle få låna. Sen bar det iväg till ikea! Eller ja, vi stannade till i Kungälv vid "göteborgs kex" innan och köpte en hel påse godsaker, hahaha!!! Sen till ikea. Började på övervåningen, gick igenom den ganska snabbt faktiskt, längst tid tog det nog på "barnens ikea", hehe. Men jag bestämde mig (Jesper bossade över mig annars hade vi inte haft råd att åka därifrån) ganska snabbt för att vi nog skulle behöva ta en tripp till lite senare. Men fick köpt lite till den lille som var nödvändigt i alla fall, så får vi väl åka innan eller strax efter han/hon är född också. Detta köpte vi:

Till bebisen:
2 filtar
ett paket tvättlappar med 10 st (mjuka)
1 skötbädd
2 skötbäddsöverdrag
Till oss:
1 badrumsmatta
1 duschdraperi
1 dataskrivbord+tillbyggnad
1 kabelupphängare
2 musmattor
2 pappershållare i plast
1 toalettborste och toalettrulleshållare i ett
2 stora badlakan
batterier
glödlampor
Till katterna:
4 nya matskålar
1 matskålsunderlägg
1 korg+pläd
1 filt
1 "sovtält"

Tror jag fick med allt, hehe. Det blev endel grejer i alla fall. Ska ta kort på allt sen, men orkar inte riktigt nu. Är helt slut i hela kroppen nu. 
 
Efter ikea åkte vi till eklunds bil och provkörde den nya mazda 6 kombin. Den var ruskigt skön att köra, men jag vet inte om jag kanske gillade 5an bättre. Men vi får se, byta bil är nästan ett måste i alla fall. Kan hända att vi köper den gamla modellen av den istället. Vi får se vart vindarna vänder..haha!

Efter eklunds åkte vi till The Phonehouse på backaplan, det hade ju hänt en "liten" olycka med Jespers telefon, hehe. Bild finns på http://MissLundgren.bilddagboken.se Så nu går han här hemma med fulaste lånetelefonen och funderar på vilken telefon han vill ha istället. Det lutar nog åt sony ericsson w890i i alla fall, tror jag.

Men men, ikväll blir det nog till att se melodifestivalen. Det är ju grand finale ikväll. GÖTT att Carola inte kom med till globen i alla fall. GÅ I PENSION KVINNA!! Men i alla fall..jag vill höra alla bidragen en gång till innan jag säger vilken jag tycker ska gå vidare. Så det kommer nog imorn!

Jag börjar bli hungrig..igen..inget ovanligt..*suck* Jag blir så trött på mig själv alltså..
Aja, ha en bra dag/kväll allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0