Vågar man?

Vågar man gå ut idag? Har ju anmält mig till en info-grej på försäkringskassan om föräldrapenningen, kanske man kan förstå det lite bättre, hur man ska anmäla och skriva in, hur man ändrar och om man kan ändra? Jag fattar typ ingenting om detdär. Så det hade nog varit bra att gå dit. Det värsta är väl att jag inte har någon bil, så jag måste gå till stan, VARMT!!! Hoppas bara jag klarar av att ta mig hem också. Annars får jag väl sitta där och vänta på att gubben kommer hem från norge.

På onsdag ska vi till barnmorskan igen. Ska bli kul att se ifall hon kan känna om bebisen har fixerat sig ännu. Det hade den ju verkligen inte sist! Och jag har varit jättedålig på att ta min järnmedicin så mitt hb har säkert sjunkit rejält. Suck vad jag är dålig på allting!

Och så är jag förtvivlad! Hur fan kan man lära katterna att dom inte får vara i spjälsängen? Jag har ju bäddat klart den, men katterna älskar att vara i den så nu ligger det ett lager katthår på sängkläderna. Jag får alltså renbädda. MEN hur ska dom lära sig att där får dom INTE vara? Jag skriker och gapar och skäller på dom, men den metoden hjälper ju inte bevisligen. Har slängt ner dom flera gånger men det hjälper inte heller. Den som har något tips kan ju höra av sig. Annars får vi nog göra oss av med allihopa, för jag kommer ju inte våga somna med bebisen i spjälsängen om katterna skulle hoppa upp. Aah! Jag vet inte vad jag ska göra..

Äsch. Orkar inte skriva mer nu. Kika in på http://www.lillamalin.se

Kommentarer
Postat av: jennyli

Lägg folie i sängen tills de lärt sig att inte va där! Folie ska tydligen (vad jag hört) vara effektivt mot myssugna kissar =) Likadant gäller sen om man inte vill ha katterna i babygymmet om man har ett sådant..

2008-06-03 @ 18:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0