Sweet little "Kissie"?

Har precis suttit och läst hennes blogg. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, hahahaha!! Hon har skrivit i ett inlägg hur mycket hon hatar ammande mammor på stan/i tunnelbanan o.s.v. Hallå eller? Jag måste bara säga att det var nog det fjantigaste jag hört på länge. Hon tyckte att man skulle vänta med att amma sitt barn tills man kom hem. Huu? Den personen kanske hade jättelångt hem, 1-2 timmar kanske? Ska ungen få gallskrika och näst intill bli omhändertagen av socialen för att fjortisar som du inte gillar att se när så små barn får mat? Nä det var det mest korkade jag hört i hela mitt liv! Ska man skratta eller gråta? Kissie, kan inte du skriva en liten berättelse till mig när du själv har fått barn och tala om för mig hur du gör då när du är ute på stan och ditt barn blir hungrigt, låter du det skrika eller sätter du dig någonstans och faktiskt ammar? Tror ju på det sistnämna. Tycker inte att ungdommar i din ålder (som inte fått barn) ens har en rätt att yttra sig i en sådan sak. Kom igen om några år...

Själv sitter jag här med en liten obehagkänsla i magen, kan det vara nått på g snart? Dom flesta sammandragningarna är väldigt obehagliga, känns som väldigt kraftig mensvärk, men ändå såpass svagt att jag kan andas normalt, förstår ni? Förmodligen är det bara ett falskt alarm, som vanligt. Men tänk vad roligt ifall bebis ville komma ut innan midsommarafton? Kunna vara hemma och mysa med en liten plutt. Nåja, det är nog som vanligt bara önsketänkande. Jag lovar, den kommer den 25e, det har jag sagt länge nu.

Nä nu ska jag lägga mig på soffan lite tror jag. Äta upp min chokladkaka, haha!
Hörs imorrn!

Kommentarer
Postat av: linnéa

Hej! Jag tycker också sånt är fel, grejen är att vi har svårt att förstå hur mammor kan tycka det är okej, och mammor har svårt att förstå att vi som inte vill ha barn inte tycker det är okej.

Men jag anser att finns det ett alternativ att gå undan så ska man det, sen ska man såklart inte strunta i att amma barnet.



kul iaf att följa resan me din bebis!

2008-06-17 @ 13:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0