PUPPP?

Ja detta har man då tydligen råkat ut för. Det är en slags nässelutslag som man kan få i bristningarna när man är gravid. Läkaren trodde att det var detta i alla fall och då finns det tydligen ingen salva som hjälper heller. Man ska hålla det torrt och luftigt bara. Så jag springer här hemma utan tröja och känner mig riktigt sexig med knallröda ränder på magen som kliar så man håller på att dö! Ska till barnmorskan imorn så jag ska höra med henne om det finns något man kan göra. Kan ju inte sova på nätterna bara för att jag ligger och kliar så. Det och höfterna, bra blandning.
  Jag har haft en SÅ lätt graviditet om jag tänker efter. Jag mådde inte speciellt illa i början, har inte gått upp extremt mycket i vikt och har inte haft några konstiga cravings eller nånting. Har haft lite ont i ryggen och nu på slutet har jag fått mer foglossning och höftproblem, thats it! Så jag bara går och väntar på att någonting ska gå fel, för någonting måste ju hända! Men nu har jag ju fått "puppp", det kanske är det som får bli det jobbiga i min graviditet, plus alla sammandragningar jag har utan anledning. Eller ja, någon anledning är det väl säkert men jag blir så matt i kroppen efter alla dessa sammandragningar som inte gör ont.

Jag blir tokig, det kliar och kliar och kliar!!!
Nu måste jag gå och smörja in resten av kroppen! Sen slänga in lite disk i diskmaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0