Förlossningen

Ja då har man fått vara inne på förlossningen en sväng. Har inte haft ont eller så men började må askonstigt förut. Det flimmrade framför ögonen, kunde knappt läsa någonting och så fick jag ont i huvudet. Yrsel och det kändes som att jag skulle svimma vilken sekund som hellst. Ringde till förlossningen och bm tyckte att vi skulle komma in på kontroll. Under tiden jag gick hemma och väntade på gubben så fick jag även känselbortfall i 3 fingrar på högerhanden + på höger sida av näsan, skitläskigt. Mådde illa gjorde jag med. Funderade ju direkt på havandeskapsförgiftning. När vi kom in satte dom ctg, barnet mådde prima och jag hade några sammandragningar. Urinprovet visade att jag hade äggvita i urinen (vilket för den delen är ett tecken på havandeskapsförgiftning) och blodtrycket låg på 100/80. Fick även se den lille på ultraljud en gång till, dom kollade så att h*n verkligen ligger med huvudet neråt och det gjorde den. Så nu är det bara till att sammandragningarna bli kraftigare och ungen ska ut! Haha! Nu mår jag i alla fall lite bättre, ska gå och lägga mig nu, tänkte bara skriva vad som hänt här i kväll. Men som sagt, det är ingen fara med varesej mig eller bebis. Bara att jag är väldigt otålig, haha!

Nä nu blir det nana kudden.
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Emmaa

GRATTIS!

2008-06-14 @ 01:31:02
URL: http://emmaasvaard.blogg.se/
Postat av: jennyli

Åh fasen, trodde inte lindex hade sjyssta kläder till vuxna.. Barnkläderna är ju underbara..



Och vilken tur att allt var bra med dig o bebis! Man blir så orolig när man börjar må dåligt..

Hoppas liten vill kika ut snaaart! =)

2008-06-14 @ 07:18:55
URL: http://ddb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0