Det drar ihop sig!

Ja nu börjar det ju verkligen dra ihop sig för bebis. Idag är det 19 dagar kvar tills den lille ska komma. Hoppas ju dock att den ska komma NU, idag men hellst igår liksom. Men tyvär är det nog så att man får ställa in sig på att få bebisen senare än beräknat. Jag har i alla fall börjat packa BB-väskan nu. Har packat ner bebiskläderna, en filt, mobilladdare (jag har 2 st), laddaren till kameran, mvc-journalen, tandborstar till både mig och gubben, tandkräm, pyamas till mig, en amningströja och ett par byxor till mig, patientbrickan och en filt till lillen. Kameran packar jag ner sist, eller ja, den packas inte ner, den får följa med i separat väska. Det var nog det viktigaste. Sen är det ju lite saker man får packa ner i sista minuten. Typ lite energigivande snacks och dricka och sånt. Undra om man skulle köpa färdigt allt till skötväskan? Ska man ha med sig den till BB? Det är väl bara onödigt? Vi ska ju inte direkt åka på en shoppingrunda det första vi gör när vi åker från BB. Utan det blir ju att åka direkt hem, så det är nog onödigt att packa skötväskan. Allt får ju plats i den lilla sportbagen som jag packar nu. Jaja, det är ju ingen brådska men det känns ändå bra att ha börjat. Jag kommer hänga upp "packnings-listan" så att Jesper kan packa ner det sista ifall att inte jag själv klarar av det. Så det löser sig alltid på nått sätt.

Funderar på att åka till torp på onsdag eller nått. Köpa en sängmobil, nagelvårdset och lite sånna småsaker som är kvar att handla. Vi kommer ju faktiskt få skattepengarna snart så vi kanske skulle passa på att unna oss något själva med, hihi. Får väl se.

Nä vet ni vad? Nu ska jag gå ut och slänga min trasiga dammsugare! Containern står ju faktiskt kvar här ute än. Vilken bra idé! Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0