Tuttmaja!

Ja hon har blivit himla tuttig, haha! Hon vill bara ligga med tutten i munnen så är hon nöjd, så igår började vi försöka vänja henne med napp. Gick väl sådär, men hon började acceptera den mer och mer på kvällen så det går nog. Men vill ni veta en sak? Inatt sov hon 8(!!!) timmar! Trodde jag skulle tuppa av när hon vaknade vid 6 imorse. Räknade snabbt ut på fingrarna att hon sovit 8 timmar..för jag lade henne vid 22-tiden igår. Herre jisses! Men blir stolt som få!

Tror dock jag fick min "3-dagars-blues" några dagar för sent.. Igår kändes allt förjävligt och JAG kände mig som världens sämsta mamma. Hennes navel har börjat lossna så nu luktar den jätteäckligt och ser gäggig ut, jag tvättar 1 gång per dag med klorhexidin och vid behov med ljummet vatten, precis som dom sagt till mig men det kändes som att allt jag gjorde var fel. Hon är torr på hela kroppen och flagnar lite här och var fastän jag smörjer henne med babyolja, så jag kände mig bara ännu sämre då, men bvc-tanten försäkrade mig om att det också var helt normalt. Och så grinade jag över att jag inte kan amma ordentligt, jag ammar ju med amningsnapp. Men hon har ju gått upp i vikt som hon ska och det finns ju fler än jag som ammar med sån napp. Men nu har mina bröst läkt ihop så jag ska allt försöka få till det så man slipper ha med sig dom napparna överallt, det är faktiskt ganska krångligt, men bättre det är såriga bröst! Så får vi väl se hur det går. Idag känns allt bättre i alla fall, speciellt efter bvc-besöket, hon var så trevlig och snäll.

Tindra hade gått upp 200g sen senaste vägningen, så nu vägde hon 3170g och var 50 cm lång. Hon har världens stoltaste föräldrar i alla fall! Vi ska dit på onsdag igen. Ska bli spännande att se hur mycket hon har gått upp då.
Och appropå vikt, JAG HAR FORTFARANDE INGET BATTERI I VÅGEN!! Jag har glömt att köpa idag med! Fan också! Jag vill ju veta hur mycket jag har gått ner efter förlossningen, jag har ju inte vägt mig sen jag var hos barnmorskan den 18/6. Jag är så nyfiken hur mycket jag har gått ner egentligen, känns som hur mycket som hellst men vi får väl se. Ska försöka komma ihåg att köpa nästa gång vi ska iväg.

Nä nu ska jag försöka vika lite tvätt, har jag sagt ganska länge nu..men nu ska jag vika tvätt..sen ska jag ta en snabbdusch! Får ju bli det när gumman sover, hihi.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anki

förstår hur du känner dig..alla känner vi oss som dåliga mammor, helst i sån liten ålder som nyfödd..men det är vi inte=) bra salva för torr hud på som små är mini derm=)

2008-07-05 @ 01:35:18
Postat av: Frida

Vet du... När bebisen har torr hud kan du ta en bommulstuss som du sprutar ut lite bröstmjölk på som du "torkar" lillans kropp med... Fungerar alldeles perfekt och det är betydligt billigare än att köpa en massa krämer :o)

2008-09-10 @ 21:40:07
URL: http://fridelixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0