Babysaker

Nu har det börjat handlas lite. Eller rättare sagt så ska det börja handlas rejält nu. Sitter och budar på en babybjörn skötväska eftersom det är hellst en sån jag vill ha. Dom verkar vara väldigt praktiska och rymliga. Om inte gubben kommer hem så sent från sitt möte idag så ska vi åka ut till torp och köpa en barnvagn som vi har hittat och en bilbarnstol med isofixfästen (sån vi hellst ville ha). Barnvagnen var verkligen inte dyr och den var liten och smidig också. Även om den inte blev allt för liten för Jesper heller. Helt superbra! Och vagnen var svart och med vändbart handtag, man kunde även göra om vagnen till sittvagn. Kommer nog bli väldigt bra det där.

Alltså ingen människa, som inte själv har barn eller är gravid, kan förstå hur mycket man längtar efter att få träffa sin lille junior. Träffa den lille och se hur han/hon ser ut, se vem h*n är mest lik, hur h*n beter sig och allt som har att göra med den lilla lilla människan. Man släpper omvärlden helt vissa stunder för att känna efter ifall den lille sparkar där inne i magen. Det främsta man tänker på är att den lille ska ha det bra. Det enda man brydde sig om innan var att jobba, umgås med vännerna, dricka lite alkohol på helgerna och sen tillbaka till jobbet. Nu, till och med innan den lille är född, är det så mycket annat man bryr sig om. Kommer pengarna räcka till, komma jag klara av mammarollen, äter jag rätt, mår bebisen bra, kommer jag hinna köpa allt som behövs??? Ooh gud vad många frågor. Men jag kan ge mig faan på att allt är värt det i slutändan!

Nä nu får det vara slutsurrat denna gången!
Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Linda

du har något helt underbart framför dig, gumman ! :)

2008-01-26 @ 16:57:38
URL: http://lwikman.blogg.se
Postat av: Anna

hoppas att allt ska gå bra för er :)

2010-03-16 @ 17:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0