Veterinärbesök och taskig kissekatt!!

Nu börjar nog Casper svara lite den nya medicinen. Han börjar nämligen bli lös i magen och det var en av biverkningarna, tyvär. Stackarn, som att han inte får lida nog!! Jag får bända upp munnen på honom för att få i honom medicinen, samtidigt som han äter för dåligt eftersom han antagligen är stressad och inte mår bra, ont när han kissar och nu även lös i magen. Lider verkligen med honom, usch! Och egentligen ska dom två andra (Freya och Baileys) till veterinären på onsdag men jag får avboka den tiden eftersom Jesper ska på återbesök hos sin doktor. Och Turbo är så taskig mot alla andra katter så jag vet inte vad det tagit åt honom. Han jagar in Freya under soffan och försöker stöta bort henne. Om Casper leker med någonting så är Turbo där för att ta bort det från honom och börja leka med det själv. Det räcker att Casper går förbi Turbo så kan han åka på en snyting. Varför han har blivit sån har jag ingen aning om. Taskig är han i alla fall. Nu har vi så gott som bestämt oss för att göra oss av med Baileys i alla fall. Han måste få komma till ett ställe där dom har mer tid för honom och dom får gärna inte ha småbarn eftersom han fräser när det är något han inte gillar. Men vi tänkte kastrera honom först. Ingen som vill ha en röd söt katt? Väldigt speciell är han, har både tigerränder och leopardfläckar, blågröna ögon. Ska lägga upp en bild på han på http://MissLundgren.bilddagboken.se sen.

Annars händer väl inte så mycket skoj i mitt liv just nu. Ont i ryggen och foglossning. Ska till BM på måndag och få reda på mina värden. Har ju börjat äta extra järn nu så jag hoppas dom inte är allt för kassa. På lördag funderar vi på att åka till IKEA och shoppa lite. Lite saker som vi behöver till bebisen och till oss själva. Skulle vara välbehövligt och roligt att få komma iväg i alla fall. Ska sätta mig och kolla i min fina lista och på ikeas hemsida och se om det är nått jag behöver lägga till i inköpslistan. Mycket som behöver inhandlas. Nästan så man får lite ångest. Sen ska här städas någon dag. Göras extra fint och tvättas fönster och grejer. Nu börjar det ju ändå bli vår. Men det får nog bli efter ikea eftersom jag vill ha nya mattor, hehe.

Nä nu ska jag äta lite mat, sen dusch och mys.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0