Känner mig konstig..och arg..

Det är något konstigt med mig. Förutom graviditeten alltså. Eller har det med graviditeten att göra? Jag känner mig så arg och ledsen, fasst jag kanske inte visar det alltid. Men jag ska förklara lite nu så att inte folk tror att jag hatar dom. För det gör jag inte egentligen..bara för stunden. Vill inte vara med. Och så har jag börjat prata så konstigt..ska försöka förklara en sak i taget..kan väl börja med varför jag känner mig arg..

Jag klarar inte av att vara runt människor som är alkoholpåverkade, fulla alltså..jag klarar inte ens av att vara nära min pojkvän när han är full. Varför? Jag vet inte, jag blir bara på dåligt humör. Och då förstör jag bara kvällen för alla andra, så därför väljer jag att stanna hemma. Så nu behöver ni inte undra varför jag aldrig följer med på fest. Det är inte för att jag hatar er eller ogillar er på något sätt, det är bara det att jag inte vill förstöra festen för alla andra. Hoppas ni förstår.. Jag TÅL inte folk som röker. Och det är nog också för att jag vet att jag inte får. Jag är så röksugen att jag kan gå igenom väggar ibland alltså. Och då blir jag också arg, bara för att jag VET att jag inte får..och jag hatar inte er heller, det är bara det att jag blir så j-vla röksugen när alla röker runt omkring mig..ta inte åt er..låt mig bara vara..snus är inte lika farligt..det är jag inte ens sugen på längre..

Nu till det konstiga. Jag säger fel saker fastän jag tänker rätt. Som häromdagen till exempel. Jag ville köpa mat på Mona-Lisas, för jag ville inte ha mat från mc donalds, mådde illa av bara tanken. Men när jag försökte förklara för Jesper var det var jag ville äta, vad sa jag för namn då? Jo pingvin?! Vad är det för fel på mig? Förra veckan pratade jag om lysekil, i mitt huvud, men jag sa...VÄNERSBORG!!?? Sådär håller jag på varje dag, är det inte någon stad jag "befinner" mig i så är det en brödsort, kläder eller mat..det är sjukt! Är det något fel på mig? Eller har alla såhär?  Dåligt minne har jag också. Jag glömmer saker hela tiden. Idag satt vi och kollade på några avsnitt med One Tree Hill, jag glömde att ena gubben var Nathans farfar..orkar inte berätta hela sammanhanget men vi hade ju fått veta vem han var 5 minuter innan!!??!? Hur sjukt är det? Ibland när jag sitter och skriver glömmer jag helt bort vad det är jag skriver om, eller vad jag SKULLE skriva om..det är sjukt jobbigt. Hade/har alla gravida såhär? Orkar inte med det!

Nä nu ger jag upp! Ha en väldigt underbar dag..
//Feta kossan i Uddevalla


Kommentarer
Postat av: Anki

Hehe ja man har sina humörsvägningar under graviditeten=) vänta tills du kommer i slutet, då kan du gråta ena minuten o sen helt plötsligt börja asgarva..helt sjukt...men det är värt allt =)

2008-02-13 @ 21:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0