Såååå varmt och gott!!

Idag har vi varit ute och rantat igen. Jesper skulle förbi uteguiderna, en butik i stan, och kolla på nån mat som dom tydligen inte hade visade det sig. Sen åkte vi till ÖB och handlade lite deo och sånt. Sen åkte vi till stan igen. Vi gick en sväng där och väntade på att kompisen skulle sluta jobba, sen gick vi till rådhuscafét och käkade en sen lunch eller en tidigt middag, beroende på hur man ser det. Gott var det i alla fall. Hade gärna suttit på uteserveringen men där var det knökat med folk. Efter det åkte vi upp till Malin K en sväng, satt i solen och blev stekhet så jag fick sätta mig inne i skuggan. Sen åkte vi och handlade och sen hem igen. Skönt väder så inni norden alltså!

Nu har jag i alla fall bestämt mig vilken skötväska jag ska ha. Ska gå och köpa den på Olles leksaker när vi får lön. Väskan är nästan likadan som en "Baby Björn" men mycket billigare. Det är en hård skötväska. Och så fick man med ett skötunderlägg och en sån grej som ska hålla flaskan kall/varm också. Den verkade toppen i alla fall. Den kostade bara 250 kronor, helt toppen! Sen ska jag se om jag kan få komma mig iväg och hämta det där gratispaketet med, från babyproffsen. Och gratisproverna från weleda. Sen är det inte sååå himla mycket mer jag ska köpa. Ska sätta mig och kika lite i min lista som jag har skrivit av från någonstans. Får planera detta lite nu så att jag hinner köpa det mesta innan snutten tittar ut. Just nu ligger h*n då och sparkar som attan i magen på mig. Den blev arg på mig när jag hittade en svinsöt klänning på småstjärnorna förut, haha. Så det kanske är en liten kille där inne ändå. Man vet aldrig...

Var lite sugen på att grilla idag, men vi struntade i det. Vi tar det på lördag istället. Vi fick ju låna lokalen bredvid Jespers mormor med. Så det blir toppen att ha kalaset där. Slipper jag storstäda här hemma, hehe. Så på fredag kväll blir det nog till att baka lite och göra tårta. Kommer nog göra 2 olika, vi får se. Så får vi kanske åka dit och ställa dit grejerna redan på fredag så allt är klart tills kalaset börjar, skönt!! Jag hatar kalas. Jag ska bara ha kalas för våran bebis sen..aldrig mer för mig eller Jesper, hehe. Nä men seriöst, det är fan jobbigt. Så mycket förväntningar att leva upp till, hemmabakade bullar, kakor, tårtor och sen kaffe, the, saft, dricka, mjölk, man blir fan ruinerad. Nä huvva! Låt det bara bli överstökat. Sen på lördag kväll ska vi i alla fall grilla med några kompisar. Får väl se om Jesper är sugen på att ta sig nån öl eller inte, det får han då bestämma själv. Jag ska då inte dricka, konstigt va? Haha! Nä men nått ska jag väl dricka, typ cola eller nått annat som inte innehåller alkohol.

Nä nu orkar jag inte skriva mer idag. Är trötter efter att ha varit ute hela dagen.
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0