Rantat hela dagen!

Idag har jag och gubben varit ute och rantat hela dagen. Började med ett besök hos barnmorskan. Urinprovet såg bra ut. Blodtrycket var 110/70. Blodvärdet hade börjat gå uppåt, tack och lov, 114 var det i alla fall. Sen hade ju vikten gått stadigt uppåt också. Ligger nu på +12kg. Och mitt sf-mått var 34, vilket fortfarande är högt för att vara i vecka 31. Man får bara hoppas att den vill sjunka ner lite snart och kanske lägga sig till rätta. Men BM klämmde och kände och bebisen var inte ovanligt stor i alla fall. Känns ju väldigt tryggt måste jag säga! Och mina andningsattacker skulle i alla fall vara ofarliga, skönt det, men det är ju såååå obehagligt när dom kommer.

Sen var vi iväg och pratade lite med Jespers pappa på föreningen som han jobbar på. Jag hade med mig lite chokladbollar dit med så han blev nog nöjd, hehe. Vi fick ju lite råd hur vi ska gå tillväga med Uddevallahem med. Skönt att ha lite extra "bakom ryggen" om man säger så.

Sen åkte vi till rådhuscaféet och åt lite lunch, en baguette med kyckling/curryröra. Smarrigt värre! Och efter det åkte vi ut till torp en sväng. Stod och tjötade lite med Sofia på elgiganten. Men då fick hon för mycket andra kunder så vi lämnade henne ifred, hehe. Efter det åkte vi till McDonalds "drive in" och köpte varsin glass och satt och garvade åt en norrman som var lite..hmm..norrman. D.v.s han körde mot enkelriktat, visste inte vart han skulle ta vägen så han backade mot "drive in" filen, ställde sig mitt i vägen, sen förstod han nog att "här kan jag ju inte stå" så han körde in mot enkelriktat igen, började vända på ett konstigt sätt för att sedan parkera framför oss en halvmeter utanför rutan, hahaha!! Dessa smarta människor. Efter det så åkte vi till volvo brandt och kikade på en V50.

Till slut kom vi ju till Uddevallahem, eftersom dom inte skulle vara där förens efter halv 2. Vi fick prata med en väldigt trevlig kvinna som förstod oss när vi sa att vi inte kunde flytta 1 juni. Även hon försökte ringa till denna Mia som "bor" i den lägenheten som vi tackat ja till. Inget svar. Eller rättare sagt, avstängd mobil. Så hon pratade in på mobilsvaret även hon och har inte Mia hört av sig till Uddevallahem senast imorgon eftermiddag så kommer vi stanna kvar i denna lägenheten till EFTER bebisen är född och tills vi börjat "vänja" oss med att ha en liten i familjen. Vi har ju plats att ställa spjälsängen i vårat sovrum och allt sånt, så det blir nog inga problem. Men nu blir det ju till att packa upp allt som jag har packat ner, haha! Tur att jag inte hunnit packa såå mycket.

Efter allt detta så åkte vi till Mazda i Vänersborg (trestad center), kollade på en mazda 5 som gått som demobil. Vi blev lite sugen på den faktiskt men först måste vi ju få sålt våran mazda 6 mps. Ingen som är sugen på en rolig 4wd? Hehe.

Just det ja, någonstans mellan det att vi var hos barnmorskan och att vi var på torp så svängde vi även in på "Blennermarks" och kikade på Passat och Audi. Och vill ni veta en sak? HÖR OCH HÄPNA!! Jesper vill ha en Audi!! Fattar ni chocken jag fick? Den strömmade genom hela kroppen! Han blev grymt sugen på en blå Audi A4 avant från 2007. Men vill ni veta hemligheten bakom att han blev så grymt sugen? Det är tyvär inte för den snygga designen utan för att det finns ISO-fix fästen i framstolen med, hehe. Det finns nog INGEN annan bil som har det. Jag har inte stött på det i alla fall. Däremot har de flesta nya bilar sånna fästen fasst i baksätet.  Jaja, chockad över att Jesper vill ha en Audi, det blev i alla fall jag!

Men i alla fall. Efter att vi varit på Brandt i trestad center så åkte vi till Överby. Men där gjorde vi inget speciellt, bara käkade på burgerking, haha. Jag blev sååååå sugen på lökringar och deras "hot chees (stavas?) dressing". Så jävla nice alltså. Så ja, vi har varit ute och rantat hela dagen lång. Och nu är jag helt slut i min rygg och mina ben. Shit vad det tar på krafterna att bära 12 extra kilo på kroppen! Och mer lär det väl bli innan ungen ploppar ut.

Nä nu ska jag nog kanske hoppa in i en dusch, om jag orkar. Eller jag får nog kika på lite tv först. Blev ju som sagt JÄVLIGT slö nu, hehe.
Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0