Onödigt vetande..för er alltså..

Jag har börjat fundera lite över ammningen. Hur jag ska göra med den. Jag är inte ens säker på att jag VILL amma. Nu kommer säkert en massa moralpredikningar om att det är bäst att amma, barnet blir smartare, bla bla bla. Jag är inte ammad. Visst jag har inte påstått att jag är så smart heller men jag lever och är fullt frisk. Men jag har börjat fundera eftersom det då blir ÄNNU mer man ska tänka på vad man får och inte får äta. Man ska undvika mjölkprodukter, jag älskar mjölk. Man får inte dricka någon med koffein, jag dricker gärna en kopp the på morgonen eller en energidryck under dagen (dock har energidrycken fått "ligga på hyllan" under graviditeten med). Man ska hellst undvika gasbildande mat såsom kål och lök, enkel match för mig i och för sig. Man ska däremot äta ännu nyttigare, ännu mer grönsaker och nyttiga vitaminrika måltider, detta är jag helt värdelös på. Jag gillar inte grönsaker och det enda nyttiga, vitaminrika jag kan äta är en apelsin. Det är ju därför jag tar massa extravitaminer under graviditeten, måste jag nu fortsätta med dem under ammningen med? Tänk om bebisen kanske får ont i magen för att jag äter extratillskott? Vad får man egentligen äta? Jag har ingen koll. Jag är heeelt borta på sånt här. Vet inte vart jag ska ta vägen.

Har i alla fall tänt ett litet ljus och ställt i mitt fönster. Läste på minbebis.com att man skulle göra det. För att hedra minnet av lilla Engla som blev mördad. Läste även på aftonbladet.se att man uppmanade till att tända ett ljus klockan 21.00 för att visa att man bryr sig. Klart man bryr sig! En känslokall människa har tagit livet av inte bara 1 person, utan 2 och kanske till och med 3. Det är helt ofattbart att dom klarar av det utan att ha dåligt sammvete. Hur kan man klara av att leva själv när man medvetet har dödat en annan människa?

Ooh vad många funderingar jag sitter på ikväll. Skulle kunna skriva en hel roman, därför blev det 2 inlägg idag. Fick ju sätta mig och skriva av mig lite. Annars kommer jag aldrig somna ikväll.

Jag skulle vilja lära mig hur fasen man gör för att fixa till och göra bloggen SNYGG?! Tycker att dom vanliga "stilmallarna" är lite tråkiga. Hade gärna haft en annan bakgrund och kanske lite mer bilder eller i alla fall göra den mer personlig. Men jag fattar inte hur man gör. Jag är väl lite trög av mig, haha! Någon som vill hjälpa mig? Säkert ingen som läser allt jag skriver ändå. Det är ju bara för min egna skull jag skriver. Men det hade ändå varit roligare med en finare blogg. Jaja, what ever. Vill någon så får ni gärna skriva till mig.

Nä nu får jag nog sluta skriva ändå. Som sagt det är ingen bok jag ska skriva.
Hoppas alla får en bra natt, för nu ska jag gå och lägga mig om en liten stund.
Hålla om min älskling och pussa på han lite extra.
Adios!

Kommentarer
Postat av: Anki

äh det där med mjölkprodukter behöver man inte alls akta sig för, bara man inte dricker flera liter per dag *skratt* amma e det mysigaste som finns, men självklart är det ju hur du känner..
Jag var oxå lite nojjig över det där, fick dock bara amma 1 månad och det tyckte jag sen var synd..
Var mysigare o bättre än jag trodde...krama

2008-04-15 @ 20:15:33
Postat av: Anki

och kaffe drack ja massor hehehe...du ser vad barnet mår dåligt över då du ammar...så gå inte på allt som står eller sägs det e så olika för varje barn....du kan ju prova amma och tycker du inte om det så e det ju så...e ju inte enns säkert barnet vill det, robin ville INTE amma...
men det med mat provar du dig fram till..och dricka the är bara o göra....huvudsaken man inte överdriver =)

2008-04-15 @ 20:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0