Kåta kattjävel!!

Det får bli ett till inlägg idag. Har inget bättre för mig. Eller rättare sagt, jag orkar fan inte göra nått annat. Är så sjukt trött. Har varit det sen jag kom hit. Måste vara luften, eller vintern. Jag menar det är ju minst en meter snö kvar här. Det är till och med snö kvar på vägarna (här saltas inte alla vägar). Dock så är ju dom större vägarna torra. Men ändå. Inte en skymt av våren och det har precis börjat snöa igen. Ska bli skönt att komma hem till våren, haha. Kanske jag känner mig piggare när jag kommer hem. Eller så blir det totalt tvärt om. Kanske har hunnit vänja mig vid norrlandsluften så pass mycket att jag blir helt utslagen när jag kommer hem. Man vet aldrig. Ska i alla fall bli FRUKTANSVÄRT skönt att slippa Pelles kåta kattjävel! Hon går runt här och SKRIKER och åmar sig på golvet och vid fötterna på en. Jag sparkar snart in henne i en vägg kanske hon tuppar av ett par timmar. Tur att våra katter där hemma är kastrerade/steriliserade allihop! Hade aldrig stått ut om alla fyra hade sjungit så som hon gör. Hon är helt knäpp i huvet alltså! Åmar sig, ligger på mage och skjuter upp rumpan och vill att nån bara ska komma och sätta på henne. Äckliga kåta kattajävel! Haha!

Sitter hos Pelle nu och det är tomt på folk. Ganska skönt att få vara i fred för en gångs skull faktiskt. Alex är tydligen i Älvsbyn och Jennifer är med Sofi och hälsar på någon i stan. Ingen aning om vem. Hon sa nått namn men sånt lägger inte jag på minnet. Och Pelle? Ja han jobbar som vanligt. Bara kåtakatten och "Busen" (hunden) hemma. Tänkte snart hoppa in och ta en låååång varm dusch. Skönt att Pelle har fått fjärrvärme så han har mycket varmvatten, hehe. Förr kunde man duscha MAX en kvart sen var varmvattnet slut. Jag har ju börjat duscha så himla länge jämt. Jag vet inte hur man gör när man tar en snabbdusch. Jag får planera hela min dag efter min dusch, haha. Nja kanske inte riktigt, men jag står gärna i duschen i alla fall en halvtimme. Skönt för ryggen, tror det är därför jag gör det. Och varför började jag babbla om hur länge jag duschar? Nu måste jag verkligen vara trötter...

Pizzan var lika god som vanligt på ängeln. Dock tog jag inte en "Monaco" denna gången utan det fick bli en kebabpizza med orientdressing på. Här uppe i norr finns ju ingen kebabsås som det finns hemma. Men det är ganska gott med orientdressing på kebab. Men men man har väl blivit lite "sörlänning". Pratar konstigt gör jag, får jag höra varje gång jag kommer upp. Och så fort jag kommer hem till Uddevalla igen så pratar jag konstigt för dom också. Man är aldrig perfekt.

Nä nu skriker den här jävla kattfan igen så nu hoppar jag in i duschen för att få lite lugn och ro. Hon gnider sig mot mina fötter *morr*
Kanske skriver några rader innan jag åker iväg imorn.
Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0