The last for this year!

Jaa nu ska jag skriva här för sista gången detta året. Vad ska jag skriva? Jag ska nog summera detta året som varit lite. Enjoy!

Detta året hade ingen bra start. Började arbetslös (nästintill). Jag jobbade lite extra på The Phonehouse. Men detta ledde senare till att jag fick provanställning, på heltid, för att en av dom som var anställda valde att åka och jobba i Göteborg istället. Jag klagade verkligen inte! Men sen började jag känna att, jobba dels på provision och känna det tvånget att man verkligen MÅSTE sälja, inte var något för mig egentligen. Men jag trivdes asbra med arbetskompisar och sådär. Dock fick jag sömnproblem och kunde inte sova på nätterna, blev inte trött förens på morgonen, så jag fick några insomningstabletter som hjälpte sådär..jag somnade visserligen men jag ville ju inte ta dom för ofta med risk att bli beroende.
  Sen i juli fick jag ett annat jobberbjudande, att jobba i en terminal. Sortera och skicka iväg paket. Detta erbjudandet tog jag. Det var roligt till en början. Lärde mig köra truck, det var ju det roligaste på jobbet i alla fall. Men sen började allt snack bakom ryggen på en (????). Vad gjorde jag för fel egentligen? Ingen aning.
  Så fick jag ett annat jobberbjudande i september, börja köra budbil, detta var ju det jobbet jag drömde om! Jag skulle börja i slutet på oktober. Detta kändes underbart och framförallt jätteroligt! Men så hände en sak den 10 oktober, jag kände mig småkonstig i kroppen och spräng och kissade jätteofta. Tog ett graviditetstest och där var faktiskt 2 stycken sträck! Ropade in Jesper på toa och frågade om han ser 2 sträck han med, och jodå han såg det också! Dagen efter tog jag 2 nya test, och båda dom visade 2 tydliga sträck, och det betydde att vi skulle bli föräldrar! Men jag ville inte riktigt lita på testlagrets test eftersom en annan tjej hade fått positivt fastän det var negativt, så vi åkte till apoteket och köpte ett preg, åkte hem, kissade och fortfarande var där ett plus! HELT otroligt!! Vi som hade försökt hela året! Äntligen! Men hur skulle det gå med det nya jobbet? Skulle jag bli arbetslös nu? Jag har ju inte skrivit på några papper än? Vad ska jag ta mig till? Jag tänker verkligen inte ta bort barnet bara för ett jobbs skull!!!
  Jag började på det nya jobbet, allt gick ganska bra faktiskt! Jag berättade för min chef om den lille i magen, dom tog det ganska bra, bara det att dom kommer sälja min bil när jag går på mammaledigt..känns lite sådär..men ändå skönt att ha jobb tills man inte orkar längre! Men som sagt, allt rullade på tills jag tydligen skulle börja köra en extra lång tur..hamburgsund, fjällbacka, grebbestad och havstensund skulle jag köra till..? Då började allt tjöt, skit och stenkastningar. Jag tror verkligen att jag har gjort hela T-last något ont. Alla verkar hata mig nu. Vet inte riktigt vad jag har gjort. Är det för att jag har sagt ifrån? Att jag inte hinner köra så långt? Jag orkar verkligen inte med detta! Skulle ha varit kvar på terminalen..då kanske detta inte hade hänt..? Jag vet inte..men nu har jag stått ut såhär länge, jag ska väl klara av att stå ut tills jag får havandeskapspenning? Jag hoppas det, för jag vill ju inte göra någonting som kan skada mitt barn!! Men men nu efter nyår så ska jag inte köra hamburgsund m.m. längre..och det känns väldigt skönt! Bara ha min egen tur. Då kanske jag orkar med lite mera! För nu har ju magen börjat växa också. Och jag tror ju knappast den blir mindre med veckorna jag har att vänta..
  Fredagen den 21 december åkte vi upp till norrland för att fira jul, det var alldeles underbart att få komma och träffa alla i släkten och lite vänner. För pappa visste ju inget om graviditeten heller. Så han fick veta allt detta som en chock på julafton, men han blev bara glad, och det känns bra. Resten av släkten visste det redan. Men det var en mysig vecka och nu har vi dragit med oss Robin och hans kompis ner hit till sommarvärmen. Nu blir det fest ikväll..jag ska klippa mig och göra mig så fin så..(hoppas ni förstår att inte jag ska dricka någon alkohol!!) Och så ska jag köpa rosa "bubbel" på ica maxi! Gottigott!

Nu tycker jag att jag har summerat detta året ganska kortfattat och bra. Även om inlägget blev lite långt, hehe.
Ha ett gott 2008 och en underbar nyårsafton! Det ska vi försöka ha i alla fall!
Over and out - Mamma Malin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0