En weekend för två

Jaa, i helgen så åkte jag och min pojkvän upp till Stockholm med tåg. Vi skulle stanna över natten och vara ute på gärdet hela lördagen för att se på Swedish Battle Camp och avslutningen skulle bli Magnus Bäcklund, Linda Bengtzing, Charlotte Perelli och Joe Labero. Dagen fortgick och det var mycket trevligt och roligt att se på alla uppträdanden men det regnade och vi hade inga regnkläder med oss så vi stannade bara tills efter Linda Bengtzing hade sjungit och sedan gick vi bakom scenen för att gå ut från området, och vem tror ni står där bak? Jo, Linda Bengtzing!! KUL att se henne på nära håll, speciellt när hon är en av mina idoler! Så jag hade tänkt ta ett kort på henne och mig tillsammans, men hon stod och pratade med två andra så jag orkade inte stå kvar, jag frös, jag var blöt och väldigt hungrig, så vi gick därifrån, men EN lite halvkass bild fick jag på henne i alla fall, med mobilkamera *suck*. Men det var i alla fall riktigt kul! Tack till Jesper och Björn som orkade stå ut med att jag ville stanna kvar och se på Linda TROTS ösregnet.. 
  Efter alla dessa strapatser så åkte vi in till Stockholm och gick till gammla stan, där vi sökte oss till en restaurang. Vi hittade en riktigt mysig längs en tvärgata där vi satte oss och tog en öl och en riktigt bra måltid, fläskfilé, hemmagjord klyftpotatis och en riktigt god béarnais sås. Detta var också riktigt trevligt. Sen bar det iväg till hotellet, samma som vi bodde på sist vi var i Stockholm, ett Scandic Hotell som ingick i HHilton honnors, LYX, ute på Infra City.
  På söndagen tänkte vi att vi skulle kliva upp tidigt för att gå och ta oss ett dopp i hotellets pool innan vi skulle gå ner och äta frukost, detta gick inte allt för bra eftersom vi var så fruktansvärt trötta. Så vi sov till 09.00 sen gick vi ner och åt frukost, ÄLSKAR hotellfrukostar! Sen gick vi upp på rummet igen och orkade verkligen INTE gå för att bada, vi lade oss på sängen och tittade på Disneydags och stensomnade! Vi vaknade igen kvart i elva och tänkte, "jaha, nu är det bara gå upp" eftersom vi var tvugna att checka ut före klockan tolv. Så vi packade snabbt ihop våra saker och sen checkade vi ut, tog bussen in till stan och satte oss för att vänta. Vi hade tänkt gå en sväng på stan men ingen av oss orkade, vi var så trötta och förkylda efter lördagen så vi väntade på Centralstationen till vårat tåg kom. Och sen åkte vi hem. Riktigt riktigt trevlig helg har det varit, trots regnet! Jag ÄLSKAR impuls grejer som detta, och det är väl tur att Jesper är likadan, eller hur?

Vad som väntar härnäst vet jag faktiskt inte, eller jo den 8 eller 9 Juni åker vi till Piteå över helgen.
Klart slut från mig!
Ha en bra dag!
/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0