Allmänna skitsaker?

Mens
Jag har kommit fram till, att vänta på mensen är som att vänta på ett paket. Man väntar och väntar men ingenting kommer. Medan man väntar så hinner man få alla symtomen som, premenstruella värkar, trötthet och ökad sexlust(kanske bara är jag......), alltid vara sugen på någonting och bitter. Men sedan när man väl slutat vänta, ja då dimper den ner som från ingenstans. Ibland blir man lycklig när den kommer, ibland inte. Man tänker, har jag gjort någonting som jag inte ska? Nä. Tydligen inte. Men sen när den väl har kommit så är den alltid lika jobbig med mensvärkar, PMS, dyra tamponger, bindor och allmänt obehag. Men å andra sidan så har man ju nånting att skylla på om man inte orkar hitta på någonting, utan bara vill sitta hemma i soffen med en chipspåse och en film.

Apropå mens. Visst är röd en tråkig färg egentligen? Visst tycker jag att rött är fint men man blir lätt less på den. Jag förknippar alltid rött med julen och just nu är jag väldigt trött på julen! Att köpa alla dessa jävla julklappar som jag ändå aldrig får iväg till rätt dag. Alla dessa tomtar och ljusstakar. Sveriges största problem på julen är frågan om vem som ska vara tomte och glädja alla barnen? Jag kan sätta mig på en pall och säga ho!ho!ho! finns det några snälla barn här? Och alla ungar som ställer sig upp då och skriker ja(!!) är lögnare hela bunten. Jag vill bara spy åt skiten just nu! Finns det inget vettigare att göra? Hellst av allt hade jag nog jobbat. I alla fall på natten.

Jag vet att jag låter allmänt negativ och deprimerad. Men jag har ingen ork att vara glad just nu. Mitt liv känns upp och nedvänt och jag har inte visat det eller sagt något förens nu. Allt känns värdelöst och julen kommer..... Jag längtar verkligen woho.....

God Jul allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0