En stund för mig själv

Nu har jag fått en stund för mig själv. Jesper sover och Tindra sover. Tvättmaskinen går och jag får sitta här en stund. Känns ganska skönt faktiskt. Igår var vi ute på Kära Barn och fick en bärsele av svärmor. En baby björn active hette den. Den verkar helbra faktiskt, men har ju inte kunnat testa den på riktigt ännu eftersom Tindra är lite för liten. Barnmorskan var här igår på morgonen med. Hon vägde henne igen och nu hade hon gått upp sen läkarundersökningen på BB. På BB vägde hon 2870 gram och nu hade hon gått upp till 2970 så det kändes bra i alla fall. Men hon är ju sååå liten! Tänk om hon går sönder..

Nåja, kan nog egentligen börja undra om vi har fått en mirakelbebis. Hon sover nästan hela nätterna, hon vaknar ca. 2 ggr/natt och då vill hon bara äta lite sen somnar hon igen. Hoppas det håller i sig bara, eller brukar det vända? Hon är ju ändå bara 4 dagar gammal. Man får väl hoppas på det bästa.

Jag orkar inte svara på alla fina kommentarer jag fått så jag svarar på dom här och hoppas att ni läser. Till alla grattis vi fått så säger jag TACK! Och till Fia: Jag låg på EVA och det var verkligen ingen höjdare, kunde lika gärna ha varit hemma, det var knappt så att personalen presenterade sig.

Nej nu ska jag försöka få i mig lite frukost!

Kommentarer
Postat av: Fia

Det var samma för mig, det mest intressanta var att man fick tjata sig till kontroller för sig själv och bebisen o ch när man skulle ha hjälp fanns det inte en kotte på avdelningen.



Tyra sov också hur bra som helst i början... Tyvärr inte längre :( Men alla barn är ju olika!

2008-06-26 @ 12:00:18
Postat av: Martina

Heej!!



åh vad söt hon är tindra. :) tänkte bara medela att min brorsa och hans tjej fick barn den 4 juli en liten miranda och hon sover som en stock på nätterna förutom när hon vill äta men sen somnar hon om direkt efter igen inte så att hon är ledsen och skriker på nätterna så. hoppas att det fortsätter så för er också. :)

2008-06-26 @ 12:03:30
URL: http://scarletrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0