Barnmorskebesök och salvor.

Ja då har man precis kommit hem. Var hos barnmorskan förut, kände mig inte så pigg idag faktiskt, blev snurrig i huvudet så fort jag låg på rygg. I alla fall så var mina värden rätt ok. Har ju verkligen varit jättedålig på att ta min järnmedicin så jag var riktigt chockad att det låg såpass högt. Här kommer mina värden.
HB - 118
BT - 110/75
Vikt - plus 17kg (gått upp 2 kg på 2 veckor..VATTEN!!)
Hjärtljuden - 140
SF måttet vet jag inte riktigt, hon sa ingenting.
Hon hade fått in alla mina blodprover från förlossningen men inga anteckningar, så hon var lite less på dom, haha. Men blodvärdena därifrån var tydligen inte så bra som dom sa till mig att dom var. Det var sänkningar där det inte skulle vara sänkningar och dittan och dattan. Men eftersom ingen hade skrivit någon anmärkning på det så tog hon det som att allt var lugnt, precis så som jag tolkade det själv i fredags. Jaja, vi får väl se, värst just nu är den förbaskade klådan! BM skickade iväg mig till apoteket för att köpa hydrokortison, ska tydligen hjälpa något. Har nu smörjt in magen men det har då inte hjälpt hittils, nästan tvärt om, men jag får försöka ha lite tålamod tror jag. Kanske hjälper i det stora hela. Annars skulle hon prata med någon läkare som kunde skriva ut Tavegyl tror jag det hette. Men men förhoppningsvis är detta snart över..!

Till lunch idag blev det i alla fall en stor skål med jordgubbar! Såå jäklarns gott! Men jorddgubbarna var inte dom fräschaste, så jag blev lite besviken faktiskt. Men men några gick ju ner i alla fall. Var hemma hos Niklas och Susanne och käkade dom. Det var trevligt med lite sällskap för en gångs skull.Lite annat än att sitta hemma och stirra in i väggarna. Men vad gör man när man inte har någon ork i kroppen? Nä fy bubblan!

Här får ni fortsätta chansa på vilket datum bebisen kommer: http://tequilarose.blogg.se/2008/june/tavling.html
Här får ni fortsätta gissa könet: http://tequilarose.blogg.se/2008/june/gissning.html (min barnmorska chansar på en flicka)

Aja, nu ska jag fortsätta vänta på att gubben ska komma hem, han är visserligen inte så långt borta nu. Men jag börjar bli hungrig. Får väl se om det blir grekiska grillspett eller tacos, beror på orken och andra saker. Ha en bra dag i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Anki

det finns havandeskaps salva på hälsobutiken..den funkar kanon..den använde jag till klådan av alla bristningar...suck bara du inte får det fortsatt efter förlossningen för jag har havandeskaps klåda än idag....inge kul..vet hur det är..å mina bristningar kliar så oerhört ännu...å det är över 1 år sen jag fick bebbe jue =(

2008-06-17 @ 21:09:43
URL: http://mammaanki.blogg.se/?c=1206109997
Postat av: Martina

Tjena! Martina här från pite om du minns mig? :p gud va kul att du ska bli mamma =) Gratulerar får man göra. =) Hoppas allt är bra med er! =)



sköt om er! och all lycka nu med barnet!



/Martina.

2008-06-17 @ 21:15:17
URL: http://scarletrose.blogg.se/
Postat av: Anki

Är det dom här små röda prickarna???? dom e väldigt fina röda i färgen men små.... sådana hade ja massor av....

2008-06-18 @ 09:34:17
URL: http://mammaanki.blogg.se/?c=1206109997
Postat av: Anki

nee det var inte samma ser jag..kollar på internet..men guuud..stackare...vad beror det där på då??

2008-06-18 @ 09:35:20
URL: http://mammaanki.blogg.se/?c=1206109997

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0