Today-list!

Idag ska jag (försöka) få mycket gjort, så jag ska skriva en lista på vad jag (vill)ska göra. Här kommer den:

[ ] Tvätta 2 maskiner minst (nr 1 är igång redan)
[ ] Plocka undan och dammsuga i vardagsrummet
[ ] Plocka undan och dammsuga i köket
[ ] Renbädda och kanske dammsuga sängen (skulle nog behövas)

Detta skulle vara en väldig prestation om jag orkade göra allt på samma dag. Som alla vet har jag lite problem med foglossning och ryggvärk. Men jag kanske i alla fall kan plocka undan och dammsuga i alla fall 1 av rummen. Men vi får väl se. Först vankas det lite frukost i alla fall. Ska äta fil och flingor med lite korv på sidan av, hehe. Det är mumma det! 
                                    (Jag kommer återkomma ikväll och skriva vad jag hann med under dagen)

Igår efter Jespers möte så kom han hem och frågade om vi ville åka och käka med Åkeborg. Javisst kan vi väl göra. Så vi åkte till "Matakuten" och käkade en pizza och sen åkte vi hem till Åkeborg. Där satt vi och kollade film, käkade glass och godis. Usch vilken nyttig dag det blev igår, haha! Jesper är gött avundsjuk på Åkerborgs projector. Men visst, det blir ju lite mer känsla i filmen när det är så stor bild. Det känns ju verkligen som att man sitter på bion, med lite bekvämare stolar då. Men det är ju så jäääkla dyrt att köpa. Vi hade tänkt köpa en sån en gång. Men det blev en tv istället eftersom vi kom på att det blir nog för dyrt att se på tv i projectorn eftersom vi då skulle få byta lampa i den alldeles för ofta. Och en sån lampa är faaan inte billig! Men men, man vet aldrig vad som händer och sker i framtiden, vi kanske kan vinna på en triss eller nått.

Jaja, nu ska jag kika lite till här på "the world wide..." sen ska jag göra frukost och sätta mig på soffan ett tag, måste se vad som händer i världen, haha! Men jag återkommer senare med information, stoooor information. Men det känns lite kasst att städa när det är så fint väder ute. Men vad ska jag göra? Alla mina kompisar jobbar eller går i skolan vid den här tiden. Jaja, nä nu ska jag sluta skriva.
Ha en bra dag så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0