Orken i kroppen

Min ork idag är nästan obefintlig. Hade tänkt tvätta och städa lite här hemma, men jag har INGEN ork! Vart tog min ork från igår vägen? Igår rantade vi ju hela dagen. Det ser ut som ett bombnedslag men jag bara sitter på min feta röv och tittar och drömmer om att det ska försvinna. Orkar ingenting. Men 1 tvätt ska jag i alla fall ta idag. Om jag så ska KRYPA till tvättmaskinen. Snart...

I eftermiddag ska jag ringa till Uddevallahem med. På ett sätt hoppas jag att dom INTE har fått tag på tjejen som bor i lägenheten på myntet. För jag kommer ju aldrig orka flytta nu. Det var en dum idé redan från början. Bättre att flytta när bebis är lite äldre och jag orkar bära igen. Och allra minst städa! Fattar inte hur jag ska orka om dom fått tag i henne. Men men jag har ju inga stora förhoppningar heller. Vi får väl se hur det blir. Ska ringa dom runt 15-tiden.

Nu fick jag en såndär andningsattack igen. Så jäkla jobbigt. Jag får inte luft och nu är jag alldeles snurrig i huvudet. Jag blir galen på det. Pulsen går i 200. Men det var ju iiiiingen fara sa barnmorskan. Men det är ju såååå obehagligt. Tänk om jag skulle svimma och ramla och slå huvudet i skrivbordet eller nått. Tuppa av och ingen får tag i mig. Vad fan gör jag då? Det kan ju inte vara nyttigt varesig för mig eller bebis om jag ligger avtuppad så länge. Jaja, nu är det ju bara 9 veckor kvar till lillen ska kika ut.

Nu ska jag gå och hämta mig ett glas vatten och se om jag kan få kyla av mig lite. För jag blir dyngsvett av att inte kunna andas.
Ha en bra dag allihopa!

Dagens middag: Benfri kotlett med pommes frites och bearnaissås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0